Propozycja na ten tydzień dla grupy 2 latków Motylki

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF
23 marca 2020

W tym tygodniu naszym maluszkom zaproponujemy kilka zabaw i piosenek, które lubią i znają z przedszkola, a także nowe aktywności, w których, mamy nadzieję, z chęcią wezmą udział.

1. Na początek chciałybyśmy, aby dzieci utrwalały bardzo ważną czynność, jaką niewątpliwie jest dbanie o higienę. Nasze przedszkolaki uwielbiają piosenkę: „Umyć ręce” i to właśnie ją zaproponujemy.

https://www.youtube.com/watch?v=mx4Da-ri1ag

Umyć ręce
Umyć ręce
Musi każdy z nas
Powolutku i dokładnie
Przecież mamy czas

Już wreszcie czyste ręce mam
A gdzie jest ręcznik, ajaj?

Będziemy nimi trzepać
Trzepać, trzepać

Będziemy nimi trzepać
Aż ręce wyschną nam

Umyć włosy
Umyć włosy
Musi każdy z nas
Powolutku i dokładnie
Przecież mamy czas

Już wreszcie czyste włosy mam
A gdzie jest ręcznik, ajaj?

Będziemy nimi trzepać
Trzepać, trzepać, trzepać
Będziemy nimi trzepać
Aż włosy czyste nam

Umyć nogi
Umyć nogi
Musi każdy z nas
Powolutku i dokładnie
Przecież mamy czas

Już wreszcie czyste nogi mam
A gdzie jest ręcznik, ajaj?

Będziemy nimi trzepać
Trzepać, trzepać, trzepać
Będziemy nimi trzepać
Aż wyschną nogi nam

Umyć pupę, umyć pupę

Musi każdy z nas

Powolutku i dokładnie

Przecież mamy czas

 

Już wreszcie czystą pupę mam

A gdzie jest ręcznik, ajaj?

Będziemy nią potrząsać

Trząsać, trząsać, trząsać

Będziemy nią potrząsać

Aż pupa wyschnie nam

 

2. Nasze przedszkolaki po woli poznają kolory. Podczas zajęć w sali, proponowałyśmy zabawę, podczas której pokazywałyśmy wybrany przedmiot i pytałyśmy dzieci: co to jest? jaki ten przedmiot ma kolor? co w naszej sali ma taki sam kolor jak ten przedmiot?

3. Przetestowałyśmy także z dziećmi zabawę, podczas której dzieci uczyły się tego, jakie zjawiska atmosferyczne nam towarzyszą. Będzie potrzebna kartka papieru, którą dziecko kładzie przed sobą. Musimy ustalić z dzieckiem umownie:

- jeśli świeci słońce – dzieci podnoszą ręce do góry i machają dłońmi,

- jeśli pada mały deszczyk – dzieci delikatnie stukają opuszkami palców po kartce,

- jeśli pada duży deszcz – dzieci mocno całymi rączkami uderzają po kartce,

- jeśli wieje lekki wiaterek – dzieci biorą do rąk kartkę i delikatnie poruszają nią,

- jeśli wieje mocny wiatr – dzieci mocno machają kartką lub całymi rękoma nad głową.

Dzieci spacerują po pomieszczeniu w rytmie ulubionej muzyki, gdy słyszą np.: świeci słońce, wykonują polecenie.

4. Na koniec piosenka z elementami ruchowymi, którą dzieci uwielbiają. Zachęcamy rodziców do wcielenia się rodziców w rolę niedźwiedzia i zabawy z Państwa pociechą.

https://www.youtube.com/watch?v=trY1_BpfM2I

Stary niedźwiedź mocno śpi

Stary niedźwiedź mocno śpi

My się go boimy

Na palcach chodzimy

Jak się zbudzi to nas zje

Jak się zbudzi to nas zje

 

Pierwsza godzina niedźwiedź śpi

Druga godzina niedźwiedź chrapie

Trzecia godzina niedźwiedź łapie!!!!

 

5. Proponujemy opowieść z elementami ruchu.

 „Wielka wyprawa w świat Tygryska” – opowieść ruchowa.

Tygrys wygrzewał się na słońcu i bardzo się nudził. Choć było gorąco, miał dość tej bezczynności, gdyż zawsze szukał okazji, by pobrykać. Położył się na plecach i przeciągnął się ( w leżeniu tyłem na przemian wyciąganie ramion i nóg). Pomyślał sobie „A gdybym tak wyruszył w świat? Tak to dobra myśl”. Następnie stanął na czterech łapach i zaczął je unosić po kolei (w klęku podpartym kolejne unoszenie prawej, lewej nogi, prawej, lewej ręki). Pobiegł na polanę, by  tam pobaraszkować: Przetaczał się po trawie (w leżeniu ramiona wyprostowane za głową i toczenie się w różne strony), wierzgał nogami jak dziki koń (w przysiadzie podpartym wyrzucanie nóg w tył i w górę). Brykał jeszcze na wiele tylko jemu znanych sposobów (swobodne, radosne ruchy), a potem pognał do lasu (bieg na czworakach). Po drodze musiał przeskoczyć wiele wywróconych drzew (skoki z rozbiegu). Gdy dotarł na miejsce, wspiął się na wysokie drzewo, aby zobaczyć jak wygląda dziś rzeka (ruchy naśladujące wspinanie się na drzewo). Rzeka płynęła w pobliżu, a ponieważ tego dnia było bardzo gorąco, chciał jak najprędzej wykąpać się (bieg na czworakach). Po drodze usłyszał hałas. Ponieważ nie wiedział, co on oznacza, chciał jak najciszej podkraść się do krzaków nad brzegiem (pełzanie). Wyglądając zza nich, zobaczył płynący statek, a nie chcąc być dostrzeżonym przez ludzi, odczekał aż zniknie on za zakrętem. Wskoczył do wody, by schłodzić swe rozgrzane ciało (naśladowanie pływania). Po wyjściu z wody pomyślał, że czas na popołudniową drzemkę. Znalazł zacienione miejsce i tam się ułożył (dzieci układają się wygodnie na podłodze). Zanim zasnął pomyślał sobie jeszcze „Ależ wielki jest ten świat, bardzo się zmęczyłem na tej wyprawie”. I natychmiast usnął.

6. Próby rozmowy z dziećmi na temat opowieści:

- Dokąd poszedł tygrysek?

- Co tam robił?

- Co zobaczył na rzece?

- Dlaczego chciał się wykąpać?

- Jak zakończyła się jego przygoda?

 

7. Dzieci bardzo lubią piosenkę: „Lata mucha”. Zachęcamy do wspólnego odganiania muchy z poszczególnych części ciała.

 Lata mucha, lata mucha, lata mucha koło ucha. Sio!

Lata mucha, lata mucha, lata mucha koło nosa. Sio!

Lata mucha, lata mucha, lata mucha koło czoła. Sio!

Bo ta mucha, bo ta mucha, bo ta mucha jest wesoła.

 

Lata mucha, lata mucha, lata mucha koło głowy. Sio!

Lata mucha, lata mucha, lata mucha koło brody. Sio!

Lata mucha, lata mucha, lata mucha koło oka. Sio!

Patrzy na mnie, patrzy na mnie, patrzy na mnie gdzieś z wysoka.

 

Lata mucha, lata mucha, lata mucha koło nogi. Sio!

Lata mucha, lata mucha, lata mucha koło stopy. Sio!

Lata mucha, lata mucha, lata mucha koło brzucha. Sio!

Zaraz wleci, zaraz wleci, zaraz wleci do fartucha.

 

8. Niektóre z naszych dwulatków bardzo dobrze opanowały już naukę liczenia do 3, 5, a nawet 10. Ta piosenka z pewnością pomoże im nabyć umiejętność liczenia.

https://www.youtube.com/watch?v=EUZj22uXXY8

Ja jeden palec mam

Ja jeden palec mam

Ja jeden palec mam

I coraz szybciej gram

Ja dwa palce mam

Ja dwa palce mam

Ja dwa palce mam

I coraz szybciej gram … itd. do 10.

 

9. Zachęcamy do nauki krótkiego wierszyka.

 

„Rączka”


Ten pierwszy to nasz dziadziuś, a obok babusia.
Największy to tatuś, a przy nim mamusia.
A to jest dziecinka mała, tralala lalala.
A to moja rączka cała tralala, lalala.

10. Proponujemy stworzyć w pomieszczeniu tor przeszkód, składający się z dowolnych przedmiotów z otoczenia dziecka. Może to być duży gumowy klocek, który dziecko będzie mogło przeskoczyć; skakanka, po której dziecko będzie mogło przejść i popracować nad utrzymaniem równowagi itp.

Życzymy miłej zabawy oraz nauki.

Przygotowały:

Natalia Gomułka i Karolina Kozieł

 

Autor: Natalia Gomułka, Karolina Kozieł