EMP@TYCZNA KLASA #misjapaździernik2022

W danym roku szkolnym uczniowie klas 3a i 3c biorą udział w ogólnopolskim projekcie Emp@tycznaklasa.

W ramach pierwszego zadania zainicjowaliśmy akcję „Zbieramy kasztany” dla Wrocławskiego Hospicjum dla Dzieci, w którą włączyła się aktywnie cała społeczność uczniowska klas 1-3.

Ponadto klasy 3a i 3c uczestniczyły w zajęciach na temat empatii. Uczniowie oglądali film, brali udział w zajęciach o charakterze warsztatowym gdzie poprzez aktywne uczestnictwo w dramach dowiadywali się co może odczuwać druga osoba w konkretnej sytuacji. Uczyli się mówić swojemu koledze/koleżance miłe słowa. Wykonali nawet piękne obrazki=laurki , które sprawiły radość każdemu adresatowi. Zastanawiali się „Co to znaczy być dobrym kolegą/koleżanką?”, wypisując najważniejsze cechy i zachowania. Ćwiczyli umiejętność współpracy oraz budowali własne poczucie wartości w grach i zabawach. Rozmawiali o tak poważnych sprawach jak- przemoc szkolna na podstawie tekstu Zubrzyckiej „Złe zielone oczy”, „Słup soli”. W oparciu o tekst i swoje doświadczenia opracowywali w grupach, a później omawiali osiem strategii radzenia sobie z dręczycielem szkolnym. Dowiedzieli się, że nie można pozostawać obojętnym na cudzą krzywdę. Nawet lektura szkolna „Dziewczynka z parku” B. Kosmowskiej omówiona została pod kątem przeżywanych przez bohaterów emocji. Pedagog szkolny, spotykając się z różnymi grupami uczniów, również z wieku przedszkolnym, prowadziła rozmowy, mające na celu uświadomienie im własnych uczuć, prowadziła dyskusję o tym czym jest empatia i dlaczego jest ważna w klasie/w grupie.

„Im bardziej jesteśmy otwarci na własne emocje tym lepiej odczytujemy uczucia innych.

Knobloch D., Biedrzycka W., Sadowska A.