Poniżej przesyłamy kolejne zadania, oczywiście zachęcamy do ich wykonania 🙂
Zadanie 1
- Do czego potrzebne są drzewa? – rozmowa rodzica z dzieckiem na temat znaczenia drzew w przyrodzie.
Przykłady:
– zwierzęta i ludzie mogą oddychać: drzewa wytwarzają tlen,
– dają pożywienie,
– dają schronienie dla zwierząt.
Zadanie 2
- Czytanie wiersza Mieczysławy Buczkówny „Tylko jeden raz”.
Chcą żyć, jak i ty żyjesz,
wszystkie na świecie zwierzęta,
i mrówki, i żaby, i żmije,
i pszczoła wiecznie zajęta.
Przypatrz się z bliska dżdżownicy,
biedronce, jak kropki liczy,
jaskółce, jak gniazdo kleci,
jak pająk rozsnuwa sieci.
I paź królowej – motyl –
niech fruwa tęczowo – złoty,
i ślimak środkiem dróżki
niech pełznie, wystawia różki…
Niech skacze pasikonik,
niech świerszczyk w trawie dzwoni…
Dla nich kwitnie łąka, dla nich rośnie las.
Jak i ty – żyją tylko raz.
- Karta pracy, cz. 3, str. 80
Posłuchajcie jeszcze raz wiersza Mieczysławy Buczkówny „Tylko jeden raz”. Wskazujcie na obrazku wymienione w nim zwierzęta. Pokolorujcie rysunki zwierząt.
Zadanie 3
- Ekspresja słowna – Co by było, gdyby ludzie nie dbali o to, co znajduje się wokół nich?
Dziecko zastanawia się i odpowiada na zadane mu pytanie.
Zadanie 4
- Karta pracy, cz. 4, str.3
Dziecko ogląda pary obrazków. Wskazuje te obrazki, na których są przedstawione właściwe zachowania dzieci.
Zadanie 5
- Karta pracy, cz. 4, str. 4
Narysujcie dom wraz z otoczeniem, w jakim chcielibyście mieszkać.
Rysujcie po śladzie drogę biedronki do listka.