Witajcie drogie Biedronki, przesyłam propozycje zajęć na kolejne dwa dni.
1) Na rozgrzewkę proponuje wiersz „Rozmowy zwierząt” Anny Surowiec:
W gospodarstwie już od rana rzecz się dzieje niesłychana.
Obudziły się zwierzęta i dyskusja rozpoczęta.
Kukuryku! Kukuryku! Kto tak pieje przy kurniku?
A to kogut: kukuryku!
Woła kury do kurnika.
Ko, ko, ko, ko, ko, ko, a to kto?
To jest kura – złotopióra.
Grzebie w ziemi pazurkami szuka miejsca z robaczkami.
Kwi, kwi, kwi, kwiczy świnka, co różowy ryjek ma,
kwi, kwi, kwi, cha, cha, cha.
Kto tak czysty jest jak ja?
Na to kaczka kwacze tak: kwa, kwa, kwa, kwa, kwa, kwak
idź do rzeki umyj ryjek, będziesz ładna tak, tak, tak.
Usłyszała to też krowa, zaryczała: muuu, muuu, muuu.
Słuszne rady dajesz tu, wiec się umyj świnko już.
Konik zarżał i ha, ha, ha.
Tak skończyła się historia ta.
Rozmowa na temat wiersza. Dzieci wymieniają zwierzęta występujące w wierszu.
2) Zabawa matematyczno – ruchowa: klaśnij, tupnij, podskocz – dziecko maszeruje po pokoju, na sygnał rodzica: klaśnij lub tupnij lub podskocz raz lub dwa lub trzy. Zabawę powtarzamy kilka razy.
3) Karta pracy: policz, ile zwierząt znajduje się na obrazku (karta znajduje się w załączniku)
4) Praca plastyczna kurki – do wykonania tego zadania będą potrzebne: kartka, pędzel, farby, woda, mazak. Przy pomocy rodzica dziecko maluje całą dłoń wraz z paluszkami na wybrany kolor (np. żółty) odciskając dłoń na kartce papieru. Po wyschnięciu domalowuje mazakiem bądź kredką pozostałe elementy kurki (przykładowa praca znajduje się w załączniku).
5) Zapraszam do obejrzenia filmiku – Domowe przedszkole: co słychać na wsi?
https://vod.tvp.pl/video/domowe-przedszkole,co-slychac-na-wsi,45831
6) Dla chętnych przygotowane są dodatkowe karty pracy: połącz i kolorowanka do wyboru.