Z PAMIĘTNIKA DETEKTYWA ZDROWEGO ŻYWIENIA

TYDZIEŃ I

Burza mózgów – Co należy jeść, aby być zdrowym? Okazało się, że doskonale wiemy jakie produkty powinny być obecne w naszej codziennej diecie, ale przyznajemy szczerze, że nie zawsze odżywiamy się prawidłowo.

Kolejny punkt lekcji -zabawa edukacyjna „postaw diagnozę” zrealizowaliśmy w naszym zespole w dwojaki sposób. Mianowicie: jako przedstawienia kukiełkowe, które opowiadały poszczególne historie o zwierzętach i poprzez zabawę pokazywaliśmy przyczyny zachorowań i złego samopoczucia; oraz ustalaliśmy diagnozę i przyczynę choroby w formie obrazkowej, a następnie prezentowaliśmy swoje prace na forum klasy. W zadaniu podsumowującym wykorzystaliśmy metodę „walizki i kosza”. Wycinaliśmy z ulotek i przyklejaliśmy do walizki obrazki produktów, które należy jeść, a do kosza te których powinniśmy unikać. W ramach pracy domowej wspólnie z rodzicami wykonywaliśmy ćwiczenia w kartach pracy „Co należy jeść, aby być zdrowym”, wspólne tworzyliśmy zdrowe menu.

Temat zdrowego żywienia bardzo nam się spodobał, w związku z tym na kolejnych zajęciach szukaliśmy informacji dotyczących Piramidy Zdrowia. Rozmawialiśmy co to znaczy: zdrowy tryb życia i czego potrzebuje organizm człowieka by dobrze i sprawnie funkcjonować. Oglądaliśmy prezentację „Wybieram zdrowie i zdrowe odżywianie” oraz „Prawidłowe odżywianie uczniów”. Następnie w grupach tworzyliśmy piramidy zdrowia.

W kolejnym dniu przyszedł czas na zajęcia praktyczne- tj. przygotowywanie owocowych soków (z jabłek i marchewki), szaszłyków i sałatek owocowych, ludzików owocowo- warzywnych wg własnego pomysłu. Okazało się, że warzywa to znakomity materiał do prac technicznych.

Zorganizowaliśmy również kolorowe izdrowe śniadanie. Na przygotowanych stołach pięknie prezentowały się nasze zdrowe smakołyki, a chwilę później w miłej atmosferze wszystko zjedliśmy. 

Zobowiązaliśmy się do spożywania zdrowego śniadania już do końca roku szkolnego. I od tej pory w naszych śniadaniach obecne są warzywa i owoce. Nie pojawiają się już batoniki, ciastka, pączki czy chrupki. Mamy nadzieję, że to pierwszy krok do zmiany nawyków żywieniowych.

Was też zachęcamy do zmiany nawyków żywieniowych.

Uczniowie klasy 2a i 3b