Zajęcia dla grupy biedronki

PONIEDZIAŁEK: Zwyczaje i tradycje świąteczne. Rozmowa z dzieckiem na temat świąt:

– Jakie święta się zbliżają?

– z czym kojarzą się wam Święta Wielkanocne?

Święta Wielkanocne – słuchanie wiersza Anny Bayer.

Na jarmarku palmy, dzbanki malowane,

czerwone korale, kosze wyplatane

i kraszone jajka, drewniane koguty,

słonko jest zmęczone, dzionek ten za krótki.

Święta Wielkanocne, wesoło gra muzyka.

Co widziało słonko jeśli chcesz, zapytaj.

Co widziało słonko na wysokim niebie,

jeśli je zapytasz może odpowiedzieć.

Zapowiedzi z dachu, wyścigi furmanek,

zabawa w zbijaka, mokre oblewanie.

Śmieją się chłopaki, śpiewają dziewczyny,

chodzimy po dyngusie, Wielkanoc święcimy.

Zwyczaje i tradycje świąteczne – prezentacja symbole Wielkanocne oraz tablice Wielkanoc

Świąteczne porządki – zabawa ruchowa: dziecko naśladuje ścieranie kurzu z szafek, które są nisko, wysoko, odkurzanie dywanu, zmywanie podłogi.

ĆWICZENIA:

  • Kolorowanka – kolorowanie pisanki wg własnego pomysłu
  • Karta pracy – numer 4 i 5

Piosenka – Święta Wielkanocne

WTOREK: Wielkanoc w moim domu

Pisanki – słuchanie wiersza Anny Bayer

Leżą jajka na stoliku, kogut pieje kuku ryku, kuku ryku,

moje jaja, mazać jajek nie pozwalam!

Z takich jaj mazanych w ciapki

mogą się wykluwać kaczki, wróble gęsi i łabędzie,

lecz kurczaków z nich nie będzie.

Kogut wścieka się i złości, już pazury swoje ostrzy,

dziób otwiera bardzo groźnie,

chyba zaraz kogoś dziobnie.

Hej, kogucie nastroszony!

To nie jajka twojej żony!

Twoje smacznie śpią w kurniku, to pisanki, mój złośniku.

Rozmowa na temat wiersza:

– Kto znosi jajka? /kury, kaczki, gęsie/

– Kto wykluwa się z jajek?/pisklęta/

– Jak nazywają się dzieci kur – kurczaki, gęsi – gęsięta, kaczek – kaczęta

ĆWICZENIA:

  • Karta pracy: pisanki kurczaczki – kolorowanie lub wyklejenia plasteliną /bibułą pustych miejsc
  • Karta pracy numer – 6 i 7

Piosenka: Kurka i pisanki

ŚRODA: Wielkanocny koszyczek

Psotne zajączki – słuchanie wiersza Joanny Myślińskiej.

Wielkanocny raz zajączek schował, zamiast dać do rączek,

słodkie jajka i pisanki oraz inne niespodzianki.

Teraz dzieci ich szukają i w kąt każdy zaglądają.

Bo Wielkanoc bez jajeczek jest jak tort, co nie ma świeczek.

Rozmowa na temat, co przynosi zajączek dzieciom na Wielkanoc.

Prezentacja: w wielkanocnym koszyczku

Rozmowa z dzieckiem o poszczególnych produktach znajdujących się w koszyczku. Zachęcam do samodzielnego przygotowania przez dziecko koszyczka z produktami do święcenia😊

ĆWICZENIA:

  • Układanki/puzzle numer 1 i 2: obrazek należy pociąć na paski (z pomocą rodzica) a następnie ułożyć go wg kolejność
  • Kolorowanka do wyboru

Piosenka: Znaki Wielkanocy

CZWARTEK: Pisanki, kraszanki

Prezentacja: techniki zdobienia jajek wielkanocnych

Więcej, mniej, tyle samo – zabawa matematyczna: dziecko otrzymuje liczmany (mogą być to nakrętki, klocki). Rodzic kładzie przed sobą liczmany wspólnie przeliczając ich ilość z dzieckiem. Następnie mówi, co dziecko ma wykonać:

– połóż przed sobą tyle samo liczmanów;

– połóż przed sobą mniej liczmanów;

– połóż przed sobą więcej liczmanów.

ĆWICZENIA:

  • Układanki jajka (pomoc rodzica przy wycinaniu jajek- można wybrać tylko jedną stronę)
  • Karta pracy numer 11 i 17 (nie trzeba wycinać poszczególnych postaci, wystarczy że dziecko wskaże odpowiednią kolejność)

Piosenka: Pisanki, kraszanki

PIĄTEK: Zdobimy jaja

Samodzielne wykonanie przez dziecko własnego jajka wielkanocnego, może być to jajko styropianowe oklejone ścinkami bibuły, obwiązane sznurkiem, tasiemkami, ozdobione cekinami, guziczkami, pomalowane farbami. Jeżeli nie posiadają Państwo jajka ze styropianu to można je wyciąć np. z kartonu lub wykorzystać normalne jajko.

W tym zadaniu ogranicza nas tylko wyobraźnia, pozwólmy dzieciom wykazać się😊

Zachęcam do wysyłania zdjęć z wykonaną pracą😊

ĆWICZENIE:

  • Szlaczki zajączek
  • Szlaczki Wielkanoc

Piosenka: Hopla, hopla