Wycieczka do Muzeum Sztuki Współczesnej we Wrocławiu.

W dniu 12 października 2022 roku nasza klasa 3C pojechała do Muzeum Sztuki Współczesnej we Wrocławiu – do Pawilonu Czterech Kopuł.

Wyjechaliśmy o godzinie 8:30. Po drodze mijaliśmy dwie duże stadniny koni oraz dużo różnych domów i budynków. Kiedy dojechaliśmy na miejsce to weszliśmy do Muzeum i usiedliśmy na pufach. Po chwili przyszła pani przewodnik i razem weszliśmy do sali, w której znajdowała się makieta Pawilonu Czterech Kopuł.

Pani pokazała nam na makiecie, gdzie jesteśmy. Następnie przechodziliśmy do kolejnych sal, w których były różne eksponaty. Najpierw usiedliśmy na poduszkach wokół obrazu przedstawiającego dwa konie. W kolejnych salach widzieliśmy obrazy i rzeźby. Jedna z rzeźb była szczególnie ciekawa – przypominała mi aż cztery zwierzęta: psa, kota, rybę i konia. Obraz, który mi się bardzo spodobał, przedstawiał psy i było ich aż siedemnaście. W trakcie zwiedzania pani przewodnik rozdała nam kartki z wizerunkami ludzkich twarzy i zwierząt. Mieliśmy dorysować to co według nas tam pasowało. Nasze rysunki były bardzo zabawne. Następnie w trzyosobowych grupach rozwiązywaliśmy krzyżówkę. W następnej sali była rzeźba, która wyglądała jak karuzela z wielkimi łyżkami. Pani przewodnik dała nam jeden kolor plasteliny. Ja wzięłam fioletowy, ponieważ to mój ulubiony kolor. Z plasteliny mieliśmy ulepić zwierzę. Po zwiedzaniu poszliśmy na spacer. Usiedliśmy na ławce i zjedliśmy drugie śniadanie. W trakcie był pokaz fontanny multimedialnej. Grała muzyka i woda z fontanny tryskała w rytm muzyki. Gdy pokaz się skończył to przeszliśmy pergolą wokół stawu z fontanną. Później wróciliśmy do autobusu i do szkoły. Tak zakończyła się nasza wycieczka.

Wyprawa do muzeum była bardzo ciekawa. Chętnie bym ją powtórzyła.