Zdalne nauczanie – Biedronki 06.04-09.04.2021

Wtorek: Światowy dzień sportu

Drogie Biedronki, 06 kwietnia, obchodzimy Światowy Dzień Sportu .W zdrowym ciele – zdrowy duch. Żadna to tajemnica. Warto jednak pamiętać, że tego sportowego ducha należy pielęgnować i wzmacniać. Po świętach czas na ruch i aktywność fizyczną. Gotowi do zabawy?

„Pajączek” to bardzo wesoła zabawa, która zapewni Wam „wygimnastykowanie” paluszków:

„Po co nam aktywność fizyczna”? Obejrzyjcie filmik edukacyjny i spróbujcie odpowiedzieć na pytanie: „Po co nam aktywność fizyczna”?

Co powiecie na taniec? To także rodzaj ćwiczeń, zobaczcie sami, to wcale nie jest trudne 🙂 Na pewno sobie poradzicie 🙂 Trzymamy kciuki! Do dzieła!

Zaplanujcie aktywności sportowe na dzisiejszy dzień dni tj. spacer, wspólna gimnastyka, bieganie, gra w piłkę, jazda na rowerze, hulajnodze etc. Jeśli pogoda nie będzie sprzyjająca – wiele ćwiczeń również można wykonywać w domku.

Wykonajcie ćwiczenie „Rowerek”

Opis dla rodzica: dzieci i rodzice leżą na plecach na podłodze z nogami uniesionymi w górę i ugiętymi kolanami. Leżą tak, aby jego stopa była oparta o siebie. Następnie wspólnie wykonują tzw. rowerek. Powtarzają rymowankę, różnicując jej tempo:

Jedzie Radek na rowerze,

a pan Romek na skuterze.

Raz, dwa, trzy, jedz i ty”.

Zabawa „Zrób to samo” :

Naśladuj postawy ludzików, które są na obrazkach planszy demonstracyjnej wydawnictwa MAC:

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/os-bbplus-tablice/mobile/index.html#p=70

Tor przeszkód:

Zaprojektujcie wspólnie domowy tor przeszkód. Przypomnijcie sobie przy okazji zasady bezpieczeństwa podczas zabaw ruchowych w domu.

„Bijemy rodzinny rekord spacerowania” – brzmi ciekawie?. Wybierzcie się na spacer. Wykorzystajcie krokomierz w telefonie/zegarku i obliczcie trasę lub ilość, które udało się Wam wykonać. Codziennie postarajcie się zrobić chociaż kilka kroków więcej.

Karty pracy dla dzieci – załącznik piłki

Środa : Wilk i koźlątka

 „Wiatraczki” – zabawa ruchowa. Dziecko obraca wokół własnej osi, na jedno uderzenie (np. łyżką w plastikową butelkę) zatrzymuje się i staje na jednej nodze, na dwa uderzenia staje na dwóch nogach na baczność.

Czytanie bajki o Wilku i Koźlątkach

Koza miała siedmioro dzieci. Pewnego dnia wybrała się do lasu, wcześniej jednak ostrzegła dzieci by strzegły się wilka. Kiedy matka wyszła z domu, do drzwi rozległo się pukanie. Koźlątka usłyszały głos „Otwórzcie dzieci kochane. To ja wasza matka”, ale dzieci rozpoznały wilka i nie otworzyły drzwi. Następnie wilk ponowił próbę po zjedzeniu kredy, dzięki czemu jego głos stał się miękki. Jednak koźlątka kazały wystawić łapę w oknie. Wilk zawrócił do młynarza i zażądał pobielenia łapy. Młynarz nie chciał spełnić jego prośby, jednak wilk zagroził mu zjedzeniem. Wilk wrócił więc, poprosił o wpuszczenie i wystawił białą łapę przez okno. Wtedy koźlątka uwierzyły mu i wpuściły go, a ten je zjadł w całości. Jedynie najmłodsze koźlątko zdołało się schować w zegarze. Kiedy matka wróciła, koźlątko opowiedziało jej o tragedii. Matka z koźlątkiem ruszyła na poszukiwania wilka. Znalazły go śpiącego na łące. Widać było, że w brzuchu mu się coś rusza. Matka wzięła nóż, igły i nici, rozcięła brzuch wilka i wyciągnęła swoje dzieci a następnie wpakowała na ich miejsce kamienie. Kiedy wilk się obudził, chciał się napić wody ze studni. Jednak kiedy się nachylił, przez ciężar kamieni wpadł do studni i się w niej utopił.

Rozmowa na temat bajki:

– kto występuje w bajce?

– gdzie poszła mama koźlątek?

– kto podkradł się pod chatkę i udawał mamę?

– czy koźlątka wpuściły wilka?

– a kiedy udało się oszukać koźlątka?

– co się stało z koźlątkami?

– co zrobiła mama, gdy wróciła do domu?

– co się stało z wilkiem?

Praca plastyczna: Wilk z talerzyka papierowego -załącznik nr 1

Czwartek: O rybaku i złotej rybce

Ćwiczenia dykcyjne: kochane Biedronki, zapraszam Was do zabawy w teatr, usiądźcie wygodnie- start!

A teraz obejrzyjcie teatrzyk kukiełkowy: O rybaku i złotej rybce.

Rozmowa na temat baśni:

– próba wymieniania bohaterów bajki

– jak wyglądała rybka, którą złowił rybak?

– o co prosiła rybaka?

– jaka była żona rybaka?                     ( możemy wyjaśnić dziecku pojęcie „chciwość”)

– czego żądała, aby spełniła to złota rybka?

– co się stało po kolejnym żądaniu rybki? itd.

Moje życzenia do złotej rybki – zabawa słowna- dziecko i rodzic wymieniają po 3 życzenia, skierowane do złotej rybki- kto wie może któreś życzenie się spełni…

Praca plastyczna do wyboru:

– złota rybka z butelki plastikowej- załącznik nr 2

– ćwiczenie grafomotoryczne, rysowanie po śladzie rybki umieszczonej w załącznikach, można również za pomocą folii bąbelkowej pomalować farbami rybkę.

Piątek- W krainie Baśni

Słuchanie piosenki My jesteśmy krasnoludki:

Rozmowa na temat piosenki:

Gdzie mieszkają, co jedzą? Jak się ubierają?

Naśladowanie ruchem przez rodzica i dzieci tekstu piosenki.

My jesteśmy krasnoludki, Tworzy daszek z rąk nad głową

Hopsa sa, hopsa sa, Klaszcze w dłonie

Pod grzybkami nasze budki, Rysuje kapelusz grzybka

Hopsa sa, hopsa sa, Klaszcze w dłonie

Jemy mrówki, żabie łapki, Zbliża paluszki do ust

Oj tak tak, oj tak tak, Kiwa głową

A na głowach krasne czapki, Tworzy daszek z rąk nad głową

To nasz znak, to nasz znak. Pokazuje na siebie

Gdy ktoś zbłądzi, to trąbimy,

Trutu tu, trutu tu, Pokazuje trąbienie na trąbce

Gdy ktoś senny, to uśpimy,

Lulu lu, lulu lu, Dłonie złączone i położona na nich głowa

Gdy ktoś skrzywdzi krasnoludka,

Niu niu niu, Niu niu niu, Grozi paluszkiem.

To zapłacze niezabudka,Uuuuu. Pociera piąstkami oczy

Zabawa matematyczna: karty pracy( książki) na stronie 7: policz z ilu kółek, trójkątów i prostokątów składa się krasnoludek, następnie ozdób według własnego pomysłu:)

Masaż sensoryczny:

Masaż dziecięcy to forma ćwiczeń relacyjnych, technika masażu delikatnego głaskania dziecka, gdzie najważniejszy jest kontakt rodzica z dzieckiem. O tego rodzaju masażu mówi się obrazowo jako o „sercu na dłoni”. Poniżej umieszczamy dziecięcy masażyk.

Przyszła myszka do braciszka[opuszkami palców na plecach dziecka wykonujemy posuwiste i delikatne ruchy]
Tu zajrzała, tam wskoczyła[lekko łaskoczemy dziecko za jednym uchem, następnie za drugim]
A na koniec tu się skryła. [wsuwamy palec za kołnierzyk]

Płynie, wije się rzeczka [rysujemy na plecach dziecka falistą linię]
Jak błyszcząca wstążeczka. [delikatnie drapiemy je po plecach]
Tu się srebrzy, tam ginie, [wsuwamy palce za kołnierzyk]
A tam znowu wypłynie. [przenosimy dłoń pod pachę i szybko wyjmujemy]

ZAŁĄCZNIKI:

  1. https://www.gluedtomycraftsblog.com/2015/04/paper-plate-wolf-kid-craft.html

( wilk z talerzyka)

  1. https://meaningfulmama.com/water-bottle-fish-craft.html (Rybka)

Załączniki

# Plik Opis
1 jpg pokoloruj-rybke
2 jpg polacz-takie-same-obrazki