Zdalne nauczanie – Żabki 06.04-09.04.2021

żabki

06.04.2021

Temat: Na wiejskim podwórku

  1. Prezentacja : https://www.youtube.com/watch?v=xrgowwp1V-U

2. Wiersz Psotna świnka (autorka: H. Bechlerowa)

Rodzic czyta dziecku wiersz:

Rzekł kaczorek do gąsiorka:

Świetnie się zabawić można!

Patrz, kartofel wypadł z worka –

będzie z niego piłka nożna.

Leci piłka w różne strony:

wyżej, niżej, w lewo, w prawo…

Patrzy indyk, kot i wrony,

Łatek szczeka: – Brawo, brawo!

Sroka ze wsi przyleciała,

łebkiem kręci, dziób otwiera

i rozgłasza po wsi całej:

Górą kaczki! Dwa do zera!

Nie skończyły się zawody,

bo malutka Michalinka

otworzyła nagle chlewik

i wypadła stamtąd świnka.

Dość zabawy! – głośno rzekła,

zjadła piłkę i – uciekła.

3. Rozmowa na temat wiersza:

  • Kto jest mamą kaczorka, a kto – mamą gąsiorka?
  • w co grały kaczki z gąskami?
  • Co było piłką?
  • Kto wygrywał?
  • Kto przyglądał się grze?
  • Co zrobiła sroka?
  • Czy mecz się skończył? Dlaczego?

4. Zagadki;

Pasie się na łące i długo przeżuwa,

mówi: mu, mu, mu i … się nazywa. (krowa)

Mruczy, miauczy, prycha,

czasem pije mleko,

czasem myszy szuka. (kot)

Chodzi po podwórku

i grzebie łapkami.

Kiedy zniesie jajko

ko, ko, ko się chwali. (kura)

Małe, żółte kuleczki –

dzieci kokoszeczki. (kurczątka)

Chodzi po podwórku,

kukuryku – woła.

Ma wspaniały ogon

to jego ozdoba. (kogut)

07.04.2021

Temat: Zwierzęta wiejskie i ich dzieci

1. Wiersz Na wiejskim podwórku (autor: S. Kraszewski)

Rodzic czyta dziecku wiersz:

Na podwórko dumne matki prowadziły swoje dziatki:

Krowa – łaciate cielątko,

Koza – rogate koźlątko,

Owca – kudłate jagniątko,

Świnka – różowe prosiątko,

Kurka – pierzaste kurczątko,

Gąska – puchate gąsiątko,

Kaczka – płetwiaste kaczątko,

Każda prowadzi swoje dzieciątko!

Wtem ujrzały pieska Burka, który urwał się ze sznurka.

Tak się bardzo przestraszyły, że aż dzieci pogubiły.

Krowa – łaciate cielątko,

Koza – rogate koźlątko,

Owca – kudłate jagniątko,

Świnka – różowe prosiątko,

Kurka – pierzaste kurczątko,

Gąska – puchate gąsiątko,

Kaczka – płetwiaste kaczątko,

Każda zgubiła swoje dzieciątko!

Wtem gospodarz konną furką wjechał prosto na podwórko.

Zszedł czym prędzej ze swej furki, zamknął Burka do komórki.

Lamentują biedne mamy: „Co my teraz robić mamy?”.

Wtem z kryjówek wyszły dziatki, odnalazły swoje matki:

Krowę – łaciate cielątko,

Kozę – rogate koźlątko,

Owcę – kudłate jagniątko,

Świnkę – różowe prosiątko,

Kurkę – pierzaste kurczątko,

Gąskę – puchate gąsiątko,

Kaczkę – płetwiaste kaczątko,

Znalazło mamę każde dzieciątko.

2. Rozmowa na temat wiersza:

– Jakie zwierzęta z wiejskiego podwórka prowadziły swoje dzieci?

– Jak nazywały się ich dzieci?

– Co się stało z dziećmi i dlaczego?

  • Kto pomógł matkom?

3. Ćwiczenia –Ziarno dla kury.

Dziecko stoi w lekkim rozkroku. Zwija gazetę w kulkę – to ziarno dla zwierząt – i trzyma ją oburącz przed sobą. Na sygnał rodzica, dziecko przenosi kulkę z gazety oburącz za głowę, puszcza na podłogę za plecami (wysypuje ziarno), a następnie zamienia się w kurkę – wykonuje skłon do przodu, oburącz chwyta kulkę leżącą z tyłu i podnosi ją do góry na znak wykonania zadania.

4. Ćwiczenia Ukryte ziarno.

Dziecko leży na brzuchu. Kulkę układa przed sobą, policzek opiera na dłoniach ułożonych na podłodze jedna na drugiej. Na sygnał rodzica wkłada kulkę pod brodę, wyciągając ręce w przód, podnosi klatkę piersiową i utrzymuje przez chwilę taką pozycję. Następnie wraca do pozycji wyjściowej.

  1. Kolorowanka – do wyboru

08.04.2021

Temat: Domy wiejskich zwierząt

1. Rozmowa przy ilustracjach – Gdzie kto mieszka?

Dziecko próbuje nazywać domy i dopasowywać obrazki zwierząt

np.:

Kury, kogut – kurnik

Świnki – chlew

Krowa – obora

2.Zabawa ruchowa – Kaczki na spacerze.

Dziecko jest kaczką. Spaceruje po całym pokoju w sposób charakterystyczny dla tych zwierząt (w przysiadzie, trzymając się rękami za kostki nóg). Na sygnał rodzica – klaśnięcie – kaczka zatrzymuje się i porusza skrzydłami (dziecko wyciąga ręce, zgięte w łokciach, w bok i w szybkim tempie porusza nimi w górę i w dół).

Dziecko klęczy, dłonie opiera o podłogę, łokcie ma skierowane na zewnątrz. W tej pozycji

posuwa się do przodu po pokoju.

4.Zabawy konstrukcyjne – Budowanie domów dla zwierząt.

Dziecko buduje z klocków domy dla wybranych przez siebie zwierzątek.

09.04.2021

Temat: Co słychać na wsi

1. Wiejski zwierzyniec.

Rodzic włącza nagranie głosów zwierząt wiejskich. Pyta dziecko, z czym mu się kojarzą te dźwięki i jakie zwierzęta rozpoznaje.

https://www.youtube.com/watch?v=3oE8dF4HPAE

2. Zabawa ruchowa – Tupnij lub skacz.

Rodzic czyta informacje o wiejskich zwierzętach. Gdy dziecko usłyszy właściwe zdanie podskakuje, a gdy usłyszy nieprawdziwe tupie.

  • Żyrafę spotkamy na wsi.
  • Cielątko to dziecko krowy.
  • Konik parska i rży.
  • Kura mieszka w oborze.
  • Kaczka kwacze.
  • Piesek pilnuje gospodarstwa i mieszka w budzie.
  • Prosiaczek to dziecko kury.

Dziecko leży na brzuchu. Piórko lub małą kulkę z papieru układa przed sobą. Stara się dmuchać na piórko lub kulkę, tak mocno, aby przesuwało się w dowolną stronę.

4. Piosenka

https://www.youtube.com/watch?v=fUX5kYzzi5Q

5. Kolorowanka